Co a jak (24. část)

Pokračujeme v seriálu, který čerpá a bude čerpat z ohromného rezervoáru rad a zkušeností získaných na nesčetných diskuzích, které již v rámci Projektového Undergroundu proběhly. Nejde o teoretické rozbory, ale naopak o zcela praktické situace a jejich řešení. Snažíme se vybrat situace, které se na diskuzích opakovaly, a také postupy, které v praxi pomohly. Tentokrát z diskuze 19.3.2015 na téma „Humor v projektech“.

Nejprve najdete popis situace a odpověď či doporučené řešení je v dalším příspěvku. To proto, abyste si mohl(a) vyzkoušet, jak byste takovou situaci řešil(a) sám, kdybyste se s ní setkal – a pak si porovnat svoje zkušenosti se
zkušenostmi ostatních. No a vůbec nejraději budeme, pokud se popisem „strefíme“ do problému, který vás aktuálně trápí, a přispějeme tak zkušenostmi k jeho řešení.

První situace: Postupy a patologické chování 1

Jak lze podle názoru diskusní skupiny zapojit v projektovém řízeni tzv. „faktor gamifikace”, kdy účastnici projektu získávají za včasné a kvalitní delivery bodové hodnoceni (podobně jako např. v počítačových hrách)? Lze na tomto systému postavit motivaci nebo “adventure” postup projektem? V závislosti na cílích takového postupu, jednalo by se spise o motivační nebo o zábavný prvek? V prostředí jakých organizaci by takový postup byl akceptovatelný a ve kterých organizacích ne?

Druhá situace: Postupy a patologické chování 2

Jak nejlépe zareagovat jako projektový manažer dodavatele, když je dodavatel terčem sarkastického humoru ze strany zákazníka?

Třetí situace: Význam humoru

Jak může humor v projektu překonat krizové situace?